HTML

méhike blogja

Minden ami aktuális, meghökkentő, csajos, vagy érdekes. De a legjobb, ha mindez egyszerre:)

friss topikok

  • Pempike1: Nekem van jó pár barátom, akik vendéglátásban dolgoznak, és nem jósolnak túl fényes jövőt az olyan... (2011.04.28. 16:20) Csorba Zorba
  • Pempike1: Teljes mértékben egyet értek. Ez nem gyerekműsor. Ha felemeli a hangját a dohányzás ellen, akkor e... (2011.04.01. 13:38) A televízió nevelő hatása
  • Pempike1: De jó is lehetett abban a korban. Nosztalgikus, villamos csilingelés. Cipőkopogás. Hangos köszönés... (2011.03.18. 16:15) Szívhatjuk
  • Nyuccka: Csodálom, hogy a valós művészeket, elmés írókat, költőket nem tiltják le, mert anno dohányoztak, p... (2011.03.01. 16:12) Kosztolányi Dezső - Füst
  • zitababa: A cikk elfelejtette megemlíteni, hogy ugyan csillapítja az éhséget, és növeli az anyagcserét. Egyú... (2011.02.22. 11:46) A mumus - kcal

Fesztivál VOLT! Nade milyen cipőben?

Méhike 2010.07.29. 17:20

Túl vagyunk a három legnagyobb vidéki fesztiválon (Volt, Sound, Hegyalja), amiből kettőre egy-egy nap erejéig sikerült eljutnom (és nem mellékesen épségben hazaérnem). Személyes jelenlétemen túl mindháromról rengeteg cikket/kritikát/hozzászólást olvastam, megszámlálhatatlan mennyiségű fotón/videón nevetgéltem, így késztetést érzek rá, hogy egy szubjektív, a teljesség igényére még véletlenül sem törekvő kis összehasonlítást publikáljak. Elsősorban a hangulatról, a hozzájuk fűződő életérzésről, nameg egy kicsit az ott fellelhető öltözködésről … a zenei produkciók elemzését mellőzném.

 Nos, először is tisztázzuk, hogy vajon melyik két fesztivált látogattam meg!? Bármilyen furcsa kombónak tűnhet egyeseknek, de kevésbé kifinomult, ám annál változatosabb zenei ízlésemnek köszönhetően Sopronban és Zamárdiban jártam. A Hegyaljára nem merészkedtem, az már nekem is too much, valóban a legaljának tűnik, hogy ilyen képzavarral éljek. Persze lehet, hogy az általam csekkolt videókat is erre hegyezték ki, viszont élőben is volt szerencsém pár súlyos hegyaljás archoz. Ért ugyanis az a szerencse, hogy azon a bizonyos forró, majd esős júliusi hétvégén a jó öreg Borsod megyében akadt dolgom, így a péntek esti csúcsban, órás késések közepette a keletiből Tokaj irányába, vasárnap pedig onnan vissza közlekedhettem. :) Az a 3-4 óra bőven elég volt arra, hogy az összegyűlt társaság által belekóstoljak a fesztivál sugallta feelingbe, és azt mondhassam: köszönöm, nem kérek belőle. Bár kétségkívül mulattató a 40 fokban is shellyst hordó, fekete körmű/szemű/hajú/ meg merem kockáztatni, lelkű fiatalok (és öregek!) látványa… Egy szó mint száz, elég csöves fesztiválnak tűnik, bár van olyan barátom, aki erre esküszik, mondván hogy igazán a Hegyaljának van fesztivál hangulata. Látatlanban a fesztivál 3/10.

 
Nade visszatérve a személyes tapasztalataimhoz, időrendi sorrendben: VOLT. Elsőként jártam a VOLT-on, és kissé félve vágtam idén is bele, mivel előzetes benyomásaim szerint meglehetősen alteros, rockos, ruhák nyelvén kifejezve hosszúfülű szőttes táskás, szandálos (Fiúknál is! :)), esetleg bakancsos móka ez – ami bár nem taszít, mint a hegyaljás feketeség, mégsem tudok vele igazán azonosulni. Ilyen és hasonló várakozásokkal vágtam hát bele a soproni kalandomba, és meg kell mondjam, kellemesen csalódtam a fesztiválban. Az első dolog, ami meglepett, az a helyszín maga, illetve annak mérete. A szigetes/soundos méretekhez szokott szemnek és testnek a Lővérek egy parányi, játszótérhez hasonlatos, max. 5 perc alatt körbesétálható placc. Azt hiszem ebből fakad a fesztivál bája, családias hangulata – najó, utóbbi abból is, hogy legnagyobb csodálkozásomra rengeteg kisgyerekes család van a közönség között! Én személy szerint annyira nem díjazom az ötletet, hogy a 3-4 éves gyerekek DubFX-re vagy akárcsak Kispálra táncizzanak, már csak azért sem, mert elég sok ’fesztivál-kellékkel’ találkozhatnak testközelben a kis manók. Én meg érezhettem magam kellemetlenül amikor kedvenc Kispál számom alatt rágyújtottam egy cigire (igazira, füstszűrősre) – holott nem kellett volna, hiszen ha már egyszer fesztivál, legyen sör, cigi, sültkolbász (de minimum lángos)! Akkor is, ha a hétköznapokban inkább salátázok ásványvízzel. :D
 
Szandál és hosszútáska valóban volt bőven, de a családias (nem a gyerekekre gondolok!) atmoszféra kárpótolt. A Voltot összességében 7/10-re értékelem, és csak azért nem 8-ra mert a Soulfly nevezetű trashmetál zenekar nagyszínpadi koncertjét és az átszellemült, csápoló/zúzó/pogózó emberkéket a távolból szemlélve támadt egy enyhe halálfélelmem.:)
 
Ééééés most lássuk a Sound-ot, az örök kedvencet, ahol idén már harmadszor jártam. Az zamárdi őrületről szóló híradásoknál a kommenteken sikítva röhögtem: „Sok buzi kigyúrt műmájer köcsög, meg az ő kikent plázakurvái… - ne pofázzál te csóró rocker, csak irigykedsz…” és társai. A Sound valóban megosztja a népet, bár személy szerint nem igazán értem az okokat. Rengetegen dobálóznak azzal, hogy nagyon drága, ami szerintem nem állja meg a helyét. A jegy valóban kicsit húzósabb, de az elektronikus zene kedvelői ehhez már alapból hozzászoktak. Viszont ugyanaz a fajta sör, ha jól emlékszem Sopronban 450, Zamárdiban 500 Ft volt… hát ezt igazán nem nevezném olyan rémesnek. A kaja-árak közt meg végképp nincs különbség, főleg hogy a legtöbb árus ugyanaz volt a két helyszínen. :) Tehát ez is csak azok kommentje, akik eleve előítéletekkel rendelkeznek az elektronikus zene kedvelőivel és megmozdulásaival kapcsolatban.
 

A társaságot ítélve nagyon vegyes a felhozatal, pesti Bed Beaches, Gödrös, A38-as társaság teljesen jól megfér egymás mellett a Balcsi parton. Szóval ruhák nyelvén, cicivillantós top, picsanaci elég sok, az abszolút alap viszont mégis a Converse cipő volt 2010-ben Zamárdiban! Bakancsok, bőrszandálok mennyisége abszolút minimális.

Összességében nekem 8,5/10, és csak a valóban néha kifejezetten idegesítő tömeg és sorbanállás miatt nem 9,9!

 

A Part is be volt tervezve még a nyárra, sajnálom, hogy elmarad… Oda  deszkás cipőket és persze rengeteg baseball sapkát képzeltem volna…. :D

Címkék: sör fesztivál divat cigi lángos volt cipők hegyalja balaton sound értékelés

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mehike.blog.hu/api/trackback/id/tr962185324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slidedream smokestory.blog.hu 2010.08.02. 10:53:03

Jó az összeállítás, de azért VOLTra a szandál... Nekem arról a zoknis-szandálos német nyugger turisták és rendszergazdák jutnak eszembe. Szerintem a VOLT az olyan mezítlábas flesselős, de ez csak amolyan privát vélemény. A többi az egyetértős.

zitababa 2010.08.02. 14:17:27

Én is sound-ra szavazok. Van ott minden, beach, homok, Balcsi, juhuuu:))Legaljára én se mennék ám..
Bírom a blogodat:)
süti beállítások módosítása