HTML

méhike blogja

Minden ami aktuális, meghökkentő, csajos, vagy érdekes. De a legjobb, ha mindez egyszerre:)

friss topikok

  • Pempike1: Nekem van jó pár barátom, akik vendéglátásban dolgoznak, és nem jósolnak túl fényes jövőt az olyan... (2011.04.28. 16:20) Csorba Zorba
  • Pempike1: Teljes mértékben egyet értek. Ez nem gyerekműsor. Ha felemeli a hangját a dohányzás ellen, akkor e... (2011.04.01. 13:38) A televízió nevelő hatása
  • Pempike1: De jó is lehetett abban a korban. Nosztalgikus, villamos csilingelés. Cipőkopogás. Hangos köszönés... (2011.03.18. 16:15) Szívhatjuk
  • Nyuccka: Csodálom, hogy a valós művészeket, elmés írókat, költőket nem tiltják le, mert anno dohányoztak, p... (2011.03.01. 16:12) Kosztolányi Dezső - Füst
  • zitababa: A cikk elfelejtette megemlíteni, hogy ugyan csillapítja az éhséget, és növeli az anyagcserét. Egyú... (2011.02.22. 11:46) A mumus - kcal

(Le)Szokás

Méhike 2011.01.11. 09:27

Mennyi is az annyi? És én ezt most mire költsem, amit nagy erőfeszítéssel összespóroltam? Végül is bármire? Nem jön ez rosszul. Csak ne viszketne a tenyerem egy bláz után.
Apropó, ki emlékszik még arra az ARC-plakátra, hogy, ha egy évig megállom füstölés nélkül, spórolok 180 ropit? Nem, nem a sósat! Hanem azt a másik ropogósat. Végül is, meggyőzően hangzik, ha egyben, és rögvest kézbe kapnám ezt az összeget. Elfagyizni sok lenne, de költhetném nyaralásra, ruhára, autó-fenntartásra stb. Ám, ha ezt a pénzt elosztom 365 nappal(436 Ft/nap) az nem is olyan mellbevágó. Na jó, plusz az infláció. Már ha egy nap elszívnék egy doboz cigit 1 nap, de ez eleddig még nem következett be és nem is fog. Inkább csökkentem a napi fejadagom, nemhogy még növeljem. Ergo aki max. 3-4 szálat szív naponta, ő vajon mennyit spórolhat meg egy évben? Matekból sajna 2es voltam.
Ha nem napi egy dobozt veszek alapul, akkor ez az összeg pusztán a töredéke lesz. Így nem is annyira kecsegtető, kivéve, ha egy, 5-6 év alatt felgyülemlett „tartalékot” veszek alapul. Az már más tészta vagy dohány.
Nem hagyott nyugodni a gondolat. Már pedig én, - tudatos nő lévén (haha) – tudni akartam mégis mennyi az annyi? Guglinak hála, rá is akadtam egy amolyan rezsi kalkulátor félére. Csak ez épp’ a blázok napi mennyiségét számolja, a leszokás napjától, sőt annak percétől számítva. De jó fej, megelőlegezi nekem, hogy már nem vagyok függő. Ami azonban motiválólag hat, hogy adott intervallumra nemcsak a megtakarított összeget, de grammra pontosan a fel nem szívódott nikotin és szén-monoxid mértékét is közli velem. Meggyőző!
Nos akkor, kalkulációra fel! - http://www.dohanyzas.hu/index.php?p=kalkulator

Címkék: cigi kalkulátor leszokás dohány

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mehike.blog.hu/api/trackback/id/tr712575976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pempike1 2011.01.13. 13:56:10

Kiszámoltam, eddig kb. 50 e Ft-ot spóroltam. Plusz a nikotinmentesség. Így utólag nem jött rosszul ez az összeg, de néha azért még nosztalgiázom:)

beton23 2011.01.31. 15:15:16

Én is kiszámoltam, ha akkor tavaly sikerül leszoknom, akkor kb. én is ekkora összeget spóroltam volna meg. Az én fizumhoz képest, ez nem is olyan nagy összeg, de persze nem lebecsülendő. És igen, az egészségem szempontjából biztos jobban jártam volna.
süti beállítások módosítása